PARP przesuwa termin GO TO BRAND

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości poinformowała o przesunięciu terminu konkursu wniosków do programu PO IR 3.3.3 Wsparcie MSP w promocji marek produktowych – Go to Brand.

jak rozpocząć eksport

Informacja to podstawa sukcesu – co warto wiedzieć przed rozpoczęciem eksportu

Jest to kompletne zaskoczenie dla bardzo wielu przedsiębiorców ponieważ program Go to Brand cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, szczególnie w sektorze średnich i małych firm.

Przyczyna opóźnienia nie jest znana, jednak nie jest to pierwszy taki ruch Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Przypomnijmy, iż w podobny sposób został przesunięty konkurs  Działania 1.2 „Internacjonalizacja MŚP”, Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 (PO PW) (informacje podał serwis RzowojEksportu.pl) .

W podanym komunikacie PARPu, podano informacje iż termin konkursu zostanie jeszcze podany do informacji publicznej jednak wstępny okres rozpoczęcia konkursu to I kwartał 2017.

Z naszego doświadczenia wynika iż najprawdopodobniej będzie to sama końcówka I kwartału, czyli… nabór przesunie się o ponad 6 miesięcy. Warto zauważyć iż część firm która z nami się kontaktowała w sprawie programu GO TO BRAND, planowała rozpoczęcie realizacji projektu od samego początku 2017 (m.in. poprzez udział w targach zagranicznych). W takiej sytuacji założona polityka realizacji rozwoju eksportu musi zostać zmieniona i dostosowana do harmonogramu PARP, który jak widać po ostatnich działaniach jest mocno nieprzewidywalny.

Nasza firma wciąż pozostaje  w kontakcie z Agencją, jeśli pojawią się dodatkowe informacje, od razu umieścimy je na naszym portalu. W razie pytań zapraszamy do wysyłania maili.